Technika relaksacji-Strumień światła

  • 0

Technika relaksacji-Strumień światła

Tags : 

Proszę usiądź wygodnie zamknij oczy i proszę abyś skoncentrował/a  się na odczuciach płynących z ciała gdy czujesz nieprzyjemne emocje lub nieprzyjemny stan.

A teraz kiedy skupiłeś/aś się na doznaniach obecnych w ciele to poproszę żebyś zastanowił/ła się i odpowiedział/ła na następujące pytania:
A: Gdyby ten stan (emocja, doznanie) miało przybrać jakiś kształt to jaki to byłby kształt?

B: Gdyby ten stan (emocja, doznanie) miał określony rozmiar to jaki to byłby rozmiar?

C: Gdyby ten stan (emocja, doznanie) miało określoną barwę to jaki byłby to kolor?

D: Gdyby ten stan (emocja, doznanie) miało określoną temperaturę to jaka to byłaby temperatura?

E: Gdyby ten stan (emocja, doznanie) miało jakąś fakturę to jaka to byłaby faktura?

F: Gdyby ten stan (emocja, doznanie) miało być dźwiękiem lub muzyką to jaki to byłby dźwięk i jaka muzyka?

 

A teraz proszę zatrzymaj w swoim umyśle to doznanie i postaraj się określić jaki TWÓJ ULUBIONY KOLOR wiąże się z procesem zdrowienia (przywracania zdrowia)?

Kiedy określisz już kolor, który może być bardzo pomocny w zdrowieniu proszę stwórz strumień kolorowego światła. Pozwól, aby strumień ten przemieszczał się z czubka twojej głowy w kierunku kształtu jaki przybrały twoje doznania. Pozwól, aby światło przenikało przez ten kształt. Światło kieruje się na kształt, przenika, przenika, rezonuje i wibruje wokół niego. Zaobserwuj co dzieje się kiedy światło przenika kształt. Zauważ co się dzieje, rejestruj wszystkie zmiany jakie zachodzą. Kontynuuj, aby skoncentrować się na świetle przenikającym kształt. Kontynuuj to , aż kształt całkowicie zniknie, lub przybierze inną postać. Nie zniechęcaj się, jeśli kształt nie zniknie całkowicie, rejestruj wszystkie zmiany jakie odczuwasz i jakie się pojawiają. Bądź świadomy/a wszelkich zmian i odczuć jakie się pojawiają. Często kiedy następują zmiany i zmniejszanie kształtu, część nieprzyjemnych odczuć z ciała znacznie się zmniejsza. Kiedy odczujesz zmniejszenie dyskomfortu przenieś strumień światła na inną część twojego ciała. Zacznij od głowy i powoli kieruj strumień światła w dół. Bądź świadomy/a dobroczynnego działania światła na twoje ramiona, kark, plecy, ręce, miednicę , nogi. Powoli naświetlaj wszystkie części twojego ciała. Strumień jakim dysponujesz jest intensywny, niewyczerpany i płynie przywracając tobie równowagę wewnętrzną. Pracuj tak długo aż uznasz, że nasyciłeś/łaś się światłem wystarczająco.

Kiedy poczujesz, że już możesz zakończyć, pozostań chwilę w tym stanie. Jak już  będziesz gotowy/wa otwórz oczy i poczuj miejsce w jakim się znajdujesz. Ćwiczenie to powinno pomóc tobie wtedy gdy, czujesz potrzebę uspokojenia się i zrelaksowania, między sesjami lub w każdej chwili może być przydatne.

 


Leave a Reply

Godziny otwarcia:

PONIEDZIAŁEK: 9-20
WTOREK: 9-20
ŚRODA: 9-20
CZWARTEK: 9-20
PIĄTEK: 9-19

Gdzie jesteśmy