Psycholog sportu

Celem psychologii sportu jest udzielanie pomocy sportowcom oraz innym osobom podejmującym aktywność sportową w psychicznym przygotowaniu do ćwiczeń. U podstaw tej dyscypliny psychologii znalazła się idea, że sama doskonała kondycja fizyczna nie gwarantuje sukcesu; należy przygotować również umysł, ustanawiając jasne, krótkoterminowe cele, wywołując pozytywne myśli, stosując wizualizację celu, powstrzymując myśli negatywne i wykorzystując inne techniki oparte na podejściu poznawczym.Psychologowie sportu pracują w organizacjach sportowych, mogą również prowadzić indywidualną praktykę.

Wizualizacja polega na próbie wyobrażenia sobie swojego występu sportowego, jakby widziało się go z pozycji obserwatora, zanim rzeczywiście do niego dojdzie. Używając naszej wyobraźni możemy odczuć z własnego punktu widzenia własny występ sportowy. Pomaga to przygotować odpowiednie grupy mięśni zaangażowane w aktywność sportową. Desensytyzacja rozproszenia uwagi polega na ignorowaniu elementów rozpraszających, takich jak krzyki widzów. Powstrzymywanie myśli ma na celu zastępowanie negatywnych myśli pozytywnymi. Trening pewności siebie to budowanie w zawodniku poczucia pewności siebie i własnej wartości. Trening skupienia uczy umiejętności koncentracji uwagi, często za pomocą medytacji z uwagą ograniczoną lub innych technik psychologicznych. Trening relaksacyjny uczy stosowania metod oddychania, pozbywania się napięcia i rozluźnienia mięśni, pomaga obniżyć lęk i napięcie odczuwane przed występem sportowym. Trening autogenny (pochodzący z wewnątrz) pomaga sportowcom zapoznać się z ich fizjologiczną reakcją na stres. Uczy jak zapanować nad reakcjami np jak spowalniać pracę serca lub zmniejszać lęk. Pielęgnowanie realistycznych celów i oczekiwań uczy zmiany nierealistycznych celów i oczekiwań na bardziej realistyczne. Pielęgnowanie jedności zespołu pomaga zwiększyć poziom pracy zespołowej.


Godziny otwarcia:

PONIEDZIAŁEK: 9-20
WTOREK: 9-20
ŚRODA: 9-20
CZWARTEK: 9-20
PIĄTEK: 9-19

Gdzie jesteśmy